Facebook annoncering for nybegyndere

Facebook er stadig suverænt det sociale medie, hvor flest danskere har en profil. Ca. 63 % af befolkningen åbner dagligt for deres Facebook, og ca. 80 % af danskerne er på Facebook. Via Facebook annoncering kan man som virksomhed f.eks. nå ud til en langt større målgruppe, og derfor er der ikke noget at sige til, at Facebook annoncering er blevet så populært, som det er i dag. Det er dog en meget god tommelfingerregel, at man altid kan lade det organiske opslag performe, inden man går i gang med den betalte annoncering. Gode, velskrevne – måske endda humoristiske – opslag kan i mange sammenhænge også performer rigtig godt.  

Få styr på disse vigtige ting 

Noget af det første, man skal have styr på inden for Facebook annoncering, er, at man skal opsætte sin Facebook Business Manager. Facebook Business Manager er det her smarte værktøj, hvor man i grove træk samler alle sine aktiviteter såsom produktkataloger, annoncekonti, sider og meget andet. Det er altså fra dette sted, man kan tilgå alle sine Facebook aktiviteter.

Herefter er det en rigtig god idé, at du indsætter Facebook Pixel på din hjemmeside. Alle de forskellige data om brugerne og deres adfærd på din hjemmeside hjælper Facebook Pixelen med at samle op. Derfor er det meget vigtigt, at du indsætter Facebook Pixel på din hjemmeside.

Inde i Annonceadministrator kan du oprette dine brugerdefinerede målgrupper. De brugerdefinerede målgrupper skal have en masse forskellige identifikatorer – f.eks. oplysninger som telefonnummer, e-mail, adresse mv. Facebook vil helt automatisk kryptere alle oplysningerne om din målgruppe, og derfor kan Facebook på ingen måde identificere oplysningerne om dine kunder.  

Få hjælp fra et marketingbureau 

Det kan godt være ret teknisk selv at skulle administrere sin Facebook annoncering. Derfor anbefales det, at man kontakte et kompetent marketing bureau, som kan hjælpe med at implementere Facebook annonceringen. Marketingbureauer har nemlig typisk de nødvendige kompetencer og den rette erfaring, så dine kommende Facebook annoncer kan blive lavet ordentligt. Du kan med fordel vælge et marketingbureau, som også kan hjælpe med SEO og Google AdWords, da det højst sandsynligt er to områder, hvor der er en masse potentiale for dit forretningsområde.

Post Author: Bella Mason